استرالیا پلتفرم ایکس را 386000 دلار جریمه کرد!

رگولاتور استرالیایی پلتفرم ایکس را به علت عدم همکاری در تحقیقات مربوط به اقدامات ضد کودک آزاری در تعدیل محتوا، این پلتفرم را 386,000 دلار جریمه کرد.

پلتفرم ایکس

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از خبرگزاری رویترز؛ سازمان تنظیم کننده استرالیا پلتفرم ایکس ایلان ماسک را به علت عدم همکاری در تحقیقات مربوط به تعدیل محتواهای نامناسب با موضوع کودک آزاری مبلغ 610,500 دلار استرالیا (386,000 دلار) جریمه کرد.

کمیسیون امنیت استرالیا اعلام کرد:" ایکس یا همان توییتر سابق به سئوالاتی نظیر مدت زمان پاسخگویی به گزارش‌های مربوط به کودک آزاری در این پلتفرم و الگوریتم هایی که برای شناسایی محتواهای نامناسب استفاده می‌کند، هیچی پاسخی نداده است.

اگر چه این مبلغ با 44 میلیارد دلاری که ماسک برای خرید توییتر در اکتبر 2022 پرداخت کرده است، قابل مقایسه نیست. اما، پرداخت آن برای شرکتی که ماه های متوالی رشد درآمدی نداشته است کار سختی خواهد بود. سهم بزرگی از درآمد این شرکت رسانه اجتماعی را بخش تبلیغات تشکیل می دهد که با روی کار آمدن ایلان ماسک و اقدامات نسنجیده او، شرکت های تبلیغ کننده فعالیت های خود را در این پلتفرم به حالت تعلیق درآوردند.

به تازگی نیز اتحادیه اروپا در گزارشی ادعا کرد که به موارد جدیدی از نقض قوانین انتشار محتوا در جریان حمله حماس به اسرائیل برخورد کرده است. طبق شواهد این پلتفرم متهم به عدم کنترل اطلاعات نادرست در رابطه با این حمله، شده است. اخیراً اتحادیه اروپا اعلام کرد که در حال بررسی X به دلیل نقض احتمالی قوانین جدید فناوری خود است، زیرا این پلتفرم متهم به عدم کنترل اطلاعات نادرست در رابطه با حمله حماس به اسرائیل شد.

کمیسر جولی اینمن به نمایندگی از سازمان تنظیم کننده استرالیا اعلام کرد: « اگر ادعا می کنید که افراد، فرآیندها و فناوری را برای مقابله با محتوای غیرقانونی در مقیاس های جهانی به کار گرفته اید و رسیدگی به این موضوع از اولویت های اصلی شما باشد، باید به سئوالات ما پاسخ دهید. حرف زدن کار راحتی است شما، باید در عمل نشان دهید.».

Inman Grant که تا سال 2016 مدیر خط مشی عمومی X بود در این مورد گفت: «تنها در صورتی می توانید به سؤالات مهم در مورد محتوای غیرقانونی و رفتارهای غیرقانونی روی پلتفرم ها پاسخ ندهید که، هیچ توضیحی بابت آن نداشته باشید.»


چاپ