شبکه اجتماعی ایکس در لبه پرتگاه!

مدیرعامل پلتفرم ایکس با انتشار توییتی اعلام کرد به عقیده بسیاری از تحلیگران، ایکس یا همان توییتر سابق با ادامه این روند شکست می خورد.

ایلان ماسک

طبق گزارش گروه علم و فناوری های فن تک و به نقل از huffpost؛ ایلان ماسک در یک توییت جدید اعلام کرد کارشناسان زیادی معتقدند پلتفرم X یا توییتر سابق با شکست مواجه خواهد شد. او از زمان خرید این شرکت رسانه اجتماعی دست به تغییرات گسترده ای زد. خیلی از کارشناسان سوشال مدیا معتقد بودند ماسک در اداره این شرکت موفق عمل نخواهد کرد. حالا خود مالک جدید با انتشار توییتی اذعان کرد که این پلتفرم احتمالا با شکست مواجه خواهد شد اما، نهایت تلاش خود را می کنند تا یک شبکه اجتماعی عالی به کاربران ارائه دهند.

بزرگترین میلیاردر جهان در توییت جدید نوشت:«حقیقت تلخ ایجاست که در حال حاضر هیچ شبکه اجتماعی عالی وجود ندارد. همانطور که قبل از این خیلی ها پیش بینی می کردند احتمالا ما شکست می خوریم اما نهایت سعی خود را می کنیم تا حداقل یک شبکه اجتماعی عالی بسازیم.» ماسک از همان آغاز مدیریت خود در این شبکه اجتماعی سعی داشت این پلتفرم را از ربات ها و حساب های جعلی پاکسازی کند. هدفش این بود توییتر به یک پلتفرمی شبیه به پلتفرم چینی WeChat تبدیل شود. اما، مت بایندر از وب سایت Mashable هنوز معتقد است این

پلتفرم هنوز از این بات ها پاکسازی نشده است. 42% از دنبال کننده صفحه او اکانت هایی هستند که هیچ دنبال کننده ای ندارد. به احتمال زیاد این حساب ها همه ربات ها هستند.
مالک پلتفرم ایکس در شرایطی این خبر را اعلام کرد که در دو روز گذشته به علت تصمیم جدیدش در مورد حذف قابلیت مسدودکردن کاربران مورد انتقادهای شدیدی قرار گرفته است. جالب اینجاست خود انجمن ایکس در زیر پست ایلان ماسک نوشت حذف قابلیت مسدودسازی با قوانین اپ استور و گوگل پلی تضاد دارد.

مجله وال استریت ژورنال در گزارش ماه مه به نقل از یکی از سهامداران توییتر به نام Fidelity ادعا کرد ارزش این شرکت در بازار سرمایه به 15 میلیارد دلار رسیده است. اگر به خاطر داشته باشید ایلان ماسک این شرکت را با قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرده بود. با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه می رسیم توییتر سابق تا امروز حدود دو سوم سرمایه خود را از دست داده است. با این وجود او اوایل مردادماه با انتشار توییتی ادعا کرد تعداد کاربران فعال ماهانه پلتفرم ایکس به رکود جدیدی در سال 2023 رسیده است. طبق نموداری که در این پست منتشر شد تعداد کاربران بالغ بر 540 میلیون بود.


چاپ