فعال شدن سرویس پریمیوم برای نسخه بتای واتساپ business

پیام رسان فوری واتساپ به تازگی سرویس پریمیوم نسخه بتا را برای حساب‌های کاربری تجاری(WhatsApp business) منتشر کرده است.

 

واتساپ بتا پریمیوم

اشتراک پریمیوم به کاربران یک لینک تماس قابل تنظیم به WhatsApp می دهد که می تواند هر سه ماه یک بار تغییر کند. پیام رسان فوری هنوز به طور رسمی سرویس پریمیوم WhatsApp را راه اندازی نکرده است ولی در حال حاضر، برای کاربران بتا در دسترس قرار گرفته است.

طبق گزارش های فن تک و به نقل از WABetaInfo، این بدان معناست که فقط کاربران نسخه بتا واتساپ می‌توانند به منوی Premium دسترسی داشته باشند، جایی که امکانات بیشتری در آن قرار دارند. اشتراک پریمیوم مخصوص کسب و کارها طراحی شده است، به این معنی که بیشتر ویژگی‌های پولی آن برای کاربران معمولی مفید نخواهد بود.

قرار است به جای جستجوی شماره تلفن، مشتریان بتوانند راحت تر کسب‌وکار خاص خود را پیدا کنند. تلگرام نیز ویژگی مشابهی دارد که کاربران می توانند با استفاده از آن لینک تماس مستقیم خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

نسخه پولی برنامه اجازه می دهد تا حداکثر 10 دستگاه بتوانند همزمان به یک حساب متصل شوند. به این ترتیب، کارمندان می توانند به حساب تجاری شرکت خود متصل و آن را مدیریت کنند. در مجموع، کاربران می توانند با حداکثر 32 شرکت کننده در جلسات کاری تماس تصویری بگیرند.
از آنجایی که این قابلیت هنوز در مرحله بتا است، واتساپ بیانیه یا اطلاعیه رسمی منتشر نکرده است، بنابراین قیمت یا تاریخ راه اندازی سرویس جدید هنوز مشخص نیست.

در همین حال، مارک زاکربرگ مدیر عامل متا به تازگی اعلام کرد که واتساپ در حال ارائه یک ویژگی Call Links است که به کاربران اجازه می دهد یک پیوند بسازند و آن را با دوستان یا خانواده خود از طریق برنامه به اشتراک بگذارند. آن‌ها می‌توانند مشابه پیوندهای تماس‌های Google Meet یا سایر پلتفرم‌ها، روی پیوند کلیک کرده و تنها با یک ضربه به تماس تصویری بپیوندند. در همین حال، این شرکت افزود که آزمایش تماس‌های ویدیویی گروهی تا حداکثر 32 نفر را آغاز کرده است. جزئیات این ویژگی به زودی منتشر خواهد شد.


چاپ