جدیدترین امکانات آپدیت بزرگ ویندوز 11 مایکروسافت!

آپدیت جدید ویندوز 11 نسخه سیستم عامل را به نسخه 23H2 ارتقا می دهد.

ویندوز11 آخرین آپدیت

مایکروسافت در اواسط سپتامبر اعلام کرده بود که قصد دارد به زودی آخرین نسخه بروزرسانی آپدیت11 را منتشر کند. به گفت شرکت این آپدیت، بزرگترین آپدیت ویندوز11از زمان راه اندازی تا کنون بوده است. یکی از ویژگی های جذابی که در این آپدیت گنجانده شد، قابلیت Copilot بود. هنگامی که مایکروسافت برای اولین بار Copilot را در رویداد سپتامبر خود معرفی کرد، همه فکر می کردند این ویژگی به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. اما، این طور نشد. غول نرم افزاری جهان تصمیم گرفت ابتدا Copilot را به صورت محدود در دسترس تعداد مشخصی از کاربران قرار دهد. در حال حاضر، ویزگی جدید در نسخه بروزرسانی 23H2 به صورت پیش فرض فعال است.

Copilot یک ابزار هوش مصنوعی است که به توسعه دهندگان کمک می کند تا کد خود را سریعتر و بهتر بنویسند. این قابلیت براساس مدل زبانی بزرگ شرکت OpenAI کار می کند و می تواند کدهای برنامه نویسی را در همان لحظه پیش بینی و تکمیل کند.

ویندوز11 آپدیت copilot

Copilot از طریق یک افزونه در برنامه Visual Studio Code در دسترس است. برای استفاده از آن کافی است، یک حساب کاربری در GitHub داشته باشید و افزونه آن را به Visual Studio Code خود اضافه کنید. پس از نصب افزونه، می توانید Copilot را فعال کنید و شروع به کد نویسی کنید. این قابلیت می تواند برای تکمیل کد تکراری، نوشتن توابع جدید و حتی ارائه راه حل های خلاقانه برای مشکلات برنامه نویسی کاربرد داشته باشد.

مایکروسافت علاوه براین قابلیت، تغییراتی هم در قسمت Teams ایجاد کرد. Teams یک نرم افزار سازمانی است که به کاربران امکان می دهد از طریق چت، تماس صوتی و تصویری و اشتراک گذاری فایل با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در حال حاضر کاربران می توانند از طریق این نرم افزار پیامک های SMS را ارسال و دریافت کنند. قابلیتی که اگر به خاطر داشته باشید ما با Skype تجربه کردیم. علاوه براین، کاربران می توانند مخاطبینی که با Teams کار می کنند راحت تر از قبل پیدا کنند.

ویندوز11 آپدیت

یکی دیگر از تغییرات مهم، جستجوی راحت تر برنامه ها در منوی Start می باشد. با دسته بندی تخصصی کاربران می توانند راحت تر برنامه مورد نظر خود را پیدا کنند. علاوه براین، خالق بینگ چت از قابلیت های هوش مصنوعی در برنامه های پرکاربردی مانند Paint، Snipping Tool و Photos هم استفاده کرد.

Paint می تواند از لایه ها و حذف پس زمینه پشتیبانی کند و علاوه برآن، به شما اجازه می دهد با کمک ابزار هوش مصنوعی DALL-E3 پیام های متنی را به تصویر تبدیل کنید.

ویرایش فیلم و تصاویر ویدئویی در برنامه Microsoft Clipchamp راحت تر شد. با استفاده از برنامه Snipping Tool هم می توانید تصاویر صفحه را با صدا به صورت کامل ضبط کنید. علاوه براین، به کاربران کمک می کند از طریق حساب کاربری خود در سایت مایکروسافت از فضای ابری برای دانلود مستقیم اطلاعات پشتیبان گیری شده استفاده کنند.

یکی از ویژگی هایی که مایکروسافت روی آن تاکید دارد، قابلیت Passkeys است که در آینده نزدیک جایگزین رمزهای عبور خواهد شد. با استفاده از این ویژگی هنگام ورود به سیستم فقط کافی است به صفحه مانیتور رایانه خود لبخند بزنید.


چاپ