امکان مسدود کردن تبلیغات برنامه ها در اندروید 14!

اندروید 14 به کاربران امکان می دهد از پخش تبلیغات برنامه ها به صورت تمام صفحه در نوتیفیکیشن جلوگیری کنند.

 android 14

طبق گزارش فون ارنا؛ روزنامه نگار معروف میشال رحمان با انتشار پست در پلتفرم x(توییتر سابق) نوشت:"اندروید14 به کاربران این امکان را می دهد که مجوزهای برنامه های خاصی که می توانند تبلیغات خود را به صورت فول اسکرین در بخش اعلان ها نمایش دهند، لغو کنند. برنامه های خاص معمولا از مجوز USEFULLSCREEN_INTENT برای نمایش اعلان تمام صفحه استفاده می کردند. البته این ویژگی برای برنامه هایی مانند ساعت یا تماس ها کاربردی است زیرا، کاربر می خواهد زنگ هشدار یا تماس های دریافتی خود را زمانی که گوشی خاموش است ببیند.

در حال حاضر، کاربران می توانند این مجوز را لغو کنند تا برنامه ها نتوانند تبلیغات تمام صفحه خود را به صفحه نمایش گوشی ارسال کند. البته راه های دیگری هم به غیر از این راه برای برنامه ها وجود دارد که بتوانند تبلیغات خود را به نمایشگر گوشی تان ارسال کنند اما حذف مجوز USEFULLSCREEN_INTENT یکی از کارهایی است که کاربران می توانند برای کاهش پخش چنین محتواهایی انجام دهند.

گوگل در آخرین نسخه آزمایشی اندروید 14 این شرایط را فراهم کرد که کاربران اندرویدی بتوانند به صورت دستی این مجوز را لغو کنند. اواخر امسال Google به صورت پیش فرض امکان دسترسی به بخش اعلان ها را برای برنامه هایی که اولین بار کاربر نصب کرده است، را نمی دهد. به خاطر داشته باشید هر برنامه ای که قبل از اندروید14 در گوشی شما نصب باشد و شما بخواهید دسترسی آن را به بخش اعلان قطع کنید، باید به صورت دستی انجام دهید.

اندروید14 مسدود کردن تبلیفات

در مقاله های قبلی اشاره کردیم که گوگل مشغول آزمایش آخرین نسخه آزمایشی اندروید14 است و آپدیت بعدی نسخه اصلی این برنامه خواهد بود که به صورت عمومی منتشر می شود. بعد از نصب، شما می توانید با مراجعه به تنظیمات بر نامه ها مجوز USEFULLSCREEN_INTENT آنها را لغو کنید.

اندروید14 غیرفعال کردن تبلیغات

طبق تصویری که رحمان منتشر کرد کاربران می توانند با مراجعه به تنظیمات>> Manage full-screen intents به لیست کامل برنامه های نصب شده دسترسی داشته باشند. با ضربه زدن روی نام برنامه مورد نظر، یک پیغام با دکمه در پایین صفحه ظاهر می شود که در آن نوشته شده"Allow apps to send full-screen intents."؛ در واقع از شما می خواهد به این برنامه اجازه دهید اعلان‌های تمام صفحه را ارسال کنند. خاموش کردن این قابلیت به برنامه امکان می دهد از صفحه اعلان گوشی برای ارسال تمام صفحه تبلیغات خود استفاده کنند.
اگر در گوشی برنامه های زیادی نصب کردید، این کار کمی زمان بر خواهد بود. اما اگر می خواهید از شر این تبلیغات خلاص شوید ارزش آن را دارد.


چاپ