بهترین نرم افزار رایگان کنترل والدین در سال 2023

فناوری های جدید همه چیز را تبدیل به دنیای دیجیتال کرده است. این قضیه شامل تکالیف فرزندان ما هم می شود. اگر سن فرزندان ما کم باشد احتمال دارد اجازه استفاده از لپ تاپ یا رایانه را نداشته باشد. اما، ما به عنوان والدین همیشه قادر به کنترل صفحه نمایش رایانه آن ها نیستیم.

نرم افزار کنترل والدین در سال 2023

اینجاست که نرم افزار کنترل والدین می تواند به ما در نظارت کمک کند. چنین نرم‌افزاری به ما اجازه می دهند فرزندان خود را از صفحات نامناسب موجود در اینترنت محافظت کنیم. البته، امکانات رایگانی در سیستم عامل های مختلف برای این موضوع وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

ویژگی های سیستم عامل داخلی

ارائه فناوری متناسب به سن فرزندان، اولین گام در محافظت از آن ها در فضای مجازی است. وقتی به دستگاه های محاسباتی عمومی تری دسترسی دارند شما می توانید از ویژگی کنترل والدین موجود در سیستم عامل رایانه تان استفاده کنید. قابلیت کنترل والدین در سیستم عامل های Windows و macOS یک ابزار مناسب برای محدود کردن دسترسی به اینترنت، ارسال و دریافت ایمیل و سرویس های چت ایجاد می کند.

1- Microsoft Family Safety

family safly 5

در سیستم عامل ویندوز، ابتدا باید یک حساب امنیتی خانوادگی ایجاد کنید. سپس می‌توانید یک حساب برای فرزند خود(یا بیش از یک) به حساب خانوادگی اضافه کنید که فرزندانتان بتوانند از آن استفاده کنند.

این رویکرد ممکن است کمی پیچیده باشد، اما مزایای مختلفی دارد. شما گزارش‌های فعالیت فرزندان خود را دریافت می‌کنید و علاوه برآن، می‌توانید محتوای برنامه‌ها، بازی‌ها و وب‌سایت‌ها را فیلتر کنید. همچنین می‌توانید محدودیت‌های زمان صفحه نمایش را برای برنامه‌ها، بازی‌ها و دستگاه‌های فرزندتان تنظیم کنید. برخی از ویژگی‌های امنیتی در دنیای واقعی وجود دارد مانند توانایی ردیابی موقعیت مکانی فرزندانتان از طریق برنامه Microsoft Family Safety (در آیفون‌ها و تلفن‌های اندروید).

2- کنترل‌های والدین داخلی MacOS

family safly 2

اپل بیش از چند گزینه در macOS برای کنترل‌ والدین ارائه می دهد. در آخرین نسخه macOS، Ventura می‌توانید محدودیت‌هایی را برای مواردی مانند فیلم‌ها، برنامه‌ها، محتوای وب و حریم خصوصی تنظیم کنید. کنترل‌های والدین در macOS همچنین به شما این امکان را می‌دهند که محدودیت‌هایی را برای عادات بازی کودک خود مشخص کنید. به عنوان مثال می توانید تعیین کنید آن ها می‌توانند پیام خصوصی داشته باشند یا نه؟! آیا مجاز به انجام بازی‌های چند نفره هستند یا خیر! شما حتی می توانید خریدهای درون‌برنامه‌ای را در دستگاه‌های iOS و iPadOS محدود کنید و حتی برای خرید، رمز عبور قرار دهید.

برای تنظیمات کنترل والدین ابتدا باید با وارد شدن به حساب مک کودک یا با استفاده از Family Sharing یک حساب ایجاد کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد اعضای خانواده خود را به یک گروه اضافه کنید و سپس حساب‌های والدین را مدیریت کنید. همچنین، شما می توانید تنظیمات حساب شخصی خود را از راه دور کنترل کنید.

برنامه ها و برنامه های افزودنی


ویندوز و macOS مجموعه مناسبی از ابزارهای کنترل‌های والدین را ارائه می‌دهند، اما به‌طور پیش‌فرض فعال نیستند. بنابراین، کنترل‌های والدین می‌تواند برای راه اندازی در دستگاه‌های تلفن همراه کودک کار سختی باشد! ما در اینجا یک فهرستی از برنامه های رایگانی که می تواند بیشتر به کار شما بیاید، را در اختیار شما قرار می دهیم تا بسته به نوع نیازتان از آن ها استفاده کنید. آن ها عبارتند از:

Qustodio (ویندوز/macOS/iOS/اندروید)

Family safly 3Qustodio یک رابط کاربری بسیار ساده و آسان دارد که به شما امکان می دهد فقط در عرض چند ثانیه ثبت نام کنید. شما می‌توانید همه چیز را از بخش داشبورد مدیریت کنید مانند تنظیمات و مشاهده فعالیت فرزندتان. نسخه رایگان Qustodio شامل ویژگی‌های نظارت و فیلتر مانند جستجوی ایمن و فیلتر کردن وب، گزارش‌های فعالیت ایمیل شده و امکان تنظیم محدودیت‌های زمان صفحه نمایش است.

یکی از مهم ترین قابلیت این نرم افزار امکان پشتیبانی از سیستم عامل های Kindle، Chromebooks، Windows، macOS، Android و iOS است. با این حال، بسیاری از ویژگی ها (مانند کنترل های برنامه، ردیابی مکان، و غیره) در ازای خرید اشتراک پولی قابل دسترسی خواهد بود. شما فقط می‌توانید از نسخه رایگان آن بر روی یک دستگاه استفاده کنید که کارایی آن را محدود می‌کند. Qustodio مجموعه ای از ویژگی های بسیار کاربردی را ارائه می دهد.


KidLogger (ویندوز، macOS، اندروید و لینوکس)

Family safly 4

اگر ترجیح می دهید عملیات نظارت خود را مخفی نگه دارید KidLogger می تواند یک گزینه عالی برای این کار باشد. KidLogger به‌جای مسدود کردن سایت‌ها، به‌طور خودکار ضربه‌های کلید، سابقه وب و استفاده از برنامه را ردیابی می‌کند (و می‌تواند به‌طور خودکار از صفحه نمایش کودک شما عکس بگیرد). هنگامی که برنامه بر روی تلفن هوشمند نصب می شود، به طور خودکار هر پیامک را بر اساس شماره و نام مخاطب ثبت می کند.

نسخه رایگان KidLogger مشکلی ندارد، اما نسخه‌های پریمیوم به برخی از ویژگی‌ها کاملاً تهاجمی مجهز می باشد. به طور مثال: اگر می‌خواهید مکالمات تلفنی فرزندتان را کنترل کنید و پیام‌های WhatsApp را ضبط کنید، KidLogger Professional می‌تواند این کار را انجام دهد. این برنامه از سیستم عامل های ویندوز، macOS، اندروید و لینوکس پشتیبانی می کند. مانند نرم افزار Qustodio، حساب کاربری رایگان آن با محدودیت هایی همراه است. حساب‌های رایگان KidLogger به نظارت بر پنج دستگاه و سابقه ثبت در 9 روز محدود می شود. نسخه‌های پریمیوم این سرویس، تاریخچه‌های طولانی‌تر، دستگاه‌های بیشتر قابل نظارت و ویژگی‌های نظارتی تهاجمی فزاینده‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورند.

FoxFilter (افزونه Google Chrome/Firefox/Edge)

Family safly 6

افزونه FoxFilter فیلترهای مسدود کننده را تنها بر اساس کلمات کلیدی و سایت‌ها به کاربران ارائه می‌دهد. تنظیمات حساسیت افزونه را می توان برای اسکن محتوای بدنه، عنوان و URL تغییر داد. کاربران همچنین می‌توانند تنظیمات اعلان و هشدار را با جزئیات نوع محتوای زیر هر سایت مسدود شده تنظیم کنند.

یک راه سریع برای اجرای کنترل والدین، مدیریت تنظیمات منتخب شماست. به این معنی که می توانید به راحتی کل وب سایت ها را مسدود کنید. اگر در استفاده از نرم افزار کنترل والدین تازه کار هستید، توصیه می کنیم به لیست پیش فرض کلمات هشدار نرم افزار توجه کنید.

ممکن است ناخواسته با استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی یا استفاده از کلمات کلیدی اشتباه، همه وب سایت ها را مسدود کنید. خوشبختانه، در این مواقع می توانید خیلی سریع به واحد پشتیبانی Inspired Effect تماس بگیرید.

کنترل والدین مفهومی است که فراتر از محدود کردن امتیازات کامپیوتری فرزند شما است. امروزه، شما باید سایت های خاصی را از تلفن های همراه خود مسدود کنید. با فناوری جدید، احتمالاً به دنبال راه‌هایی برای افزایش امنیت تلفن‌های کودکان و حتی کنسول‌های بازی خود هستید.

به عنوان یک والدین، شما باید فرزندانتان را از خطرات آنلاین در امان نگه دارید. استفاده از نرم افزار آنتی ویروس و مدیریت رمزهای عبور مناسب دستگاه های شما را از آسیب در امان نگه می دارد و رمزهای عبور شما محافظت می شود.


چاپ