باگ امنیتی در آخرین آپدیت ویندوز11 باعث هنگ سیستم می شود!

باگ امنیتی در آخرین نسخه بروز رسانی ویندوز 11 به نام 22H2، باعث از کار افتادن کامپیوترهایی می شود که مجهز به تراشه AMD Ryzen هستند.

ویندوز11- باگ امنیتی

آخرین نسخه به‌روزرسانی ویندوز11 که با نام 22H2  در ماه نوامبر عرضه شده است باگ های امنیتی مربوط به Spectre Variant2  بیشتر پردازنده‌های AMD را برطرف کرد. اما آخرین نسخه بروز رسانی که در ماه دسامبر برای این سیستم‌عامل منتشر شد، باعث بروز مشکلاتی شده است. تعدادی از کاربران گزارش دادند که با نصب نسخه به‌روزرسانی KB5021255 سیستم آن ها مدام هنگ می کند.

یکی از کاربران در سایت Reddit گفت سیستم او مجهز به پردازنده  Ryzen 5 4600GEاست که بعد از نصب نسخ بروز رسانی جدید مدام هنگ می کند. به غیر از این کاربر، هفت نفر دیگر هم این موضوع را تایید کردند. در توضیحات این کاربران آمده است:

 

با نصب نسخه بروزرسانی KB5021255 معروف به 22H2 ویندوز ۱۱، بر روی رایانه های مجهز به پردازنده‌های AMD، کامپیوتر به صورت تصادفی در زمان‌های مختلف چند دقیقه فریز شده یا هنگ می کند و دوباره به روال عادی خود بر می گشت. این مشکل این مشکل با حذف نسخه KB5021255 برطرف شد. البته کاربران لپ تاپ های لنوو( M750Q Gen 2) که مجهز به پردازنده AMD Ryzen 4600GE هستند با این مشکل مواجه نشده‌اند.
یکی دیگر از کاربران گفت که کامپیوتر او مجهز به تراشه Ryzen 5900X است و با نصب به‌روزرسانی جدید، همین اتفاق برای سیستم او رخ داده است. مدت زمانی که سیستم از کار افتاد بین ۱۰ تا ۲۰ ثانیه بود. این کاربر توضیح داد:


پردازنده : AMD Ryzen X 9 5900 Task Manager وقفه‌های سیستم را به صورت کامل نشان می‌دهد. شما می توانید با مراجعه به Event Viewer > Custom Views > Admin Events، پیغام هشداری که با زمان فریز شدن رایانه‌ی من مطابقت دارد را، مشاهده کنید: خطای Autopilot.dll WIL گزارش شد. پیغام خطا:
onecoreuap\admin\moderndeployment\autopilot\dll\dllmain.cpp


مایکروسافت به نقل از Neowin، به دلیل تعطیلات سال نو، تا این لحظه نسبت به مشکل نسخه بروزرسانی 22H2 در ویندوز11، اظهار نظری نکرده است.


چاپ