اینستاگرام برای همیشه فیلتر شد؟!

طبق گزارش های فن تک و به نقل از خبرآنلاین، طبق برنامه ریزی های انجام شده برنامه روبیکا جایگزین برنامه اینستاگرام خواهد شد.

ins

بنا بر خبرهای رسمی، فیلترینگ اینستاگرام برداشته نمی شود اما، بنای دولت جایگزین کردن روبیکا به جای اینستاگرام خواهد بود. این خبر جدیدی نیست که خیلی از پیام رسان های داخلی به مراتب از نمونه‌های خارجی بهترعمل کرده و قابلیت‌های بیشتری دارند اما استراتژیک جدید جمهوری اسلامی پس از اعتراضات، این است که به طور جدی تری از تمام ظرفیت های پلتفرم های داخلی استفاده کند. به همین علت مقامات وزارت ارتباطات چندین بار در مصاحبه های خود اعلام کردند که در این روزها به فکر کار و کسب مردم هستند و از رفع کامل فیلترینگ در آینده ای نزدیک خبر دادند اما در کنار آن، با ادبیات های مختلف مردم را تشویق کردند از پلتفرم‌های خارجی به پلتفرم‌های داخلی کوچ کنند.

بر اساس خبرهای منتشر شده، روبیکا جایگزین پلتفرم اینستاگرام خواهد شد پس، این پلتفرم ایرانی باید خود را برای یک جهش بزرگ آماده کند. اما سوالی که در این جا مطرح است: آیا نظر مردم هم در این تصمیم گیری لحاظ شده است؟! یا این که مردم به ویژه افرادی که بعد از فیلترینگ تلگرام مدت هاست در پلتفرم اینستاگرام برای کسب و کار خود سرمایه گذاری کردند، علاقه ای به این کوچ اجباری دارند یا خیر!

چیزی که روشن است، پس از اعتراضات گسترده سراسری و فیلترینگ instagram، تنها کسب و کار مردمی که در این پلتفرم خارجی سرمایه گذاری کردند متضرر نشد بلکه، دولت نیز بخشی از درآمد خود را از دست داد. دولت باید بداند تا زمانی که اعتماد عمومی جلب نشود، سرمایه گذاری در پلتفرم های داخلی راه حل مناسبی برای برون رفت از این شرایط بحرانی نخواهد بود.


چاپ