به روز رسانی جدید کروم 32 مشکل امنیتی را برطرف می کند

گوگل آپدیت جدید کروم را برای سیستم عامل های ویندوز، macOS و لینوکس منتشر کرده است. به گفته این شرکت، به‌روزرسانی جدید که تحت نسخه ۱۰۲ کروم عرضه شده است، در مجموع ۳۲ مشکل امنیتی این مرورگر را برطرف می‌کند. برای اطلاعات بیشتر از نحوه به روز رسانی نسخه مرورگرتان تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

 تصویر گوگل کروم

گوگل اعلام کرده آخرین به روز رسانی کروم برای سیستم عامل های ویندوز و مک نیز در دسترس است. با این حال، نسخه کروم 102 در روزها یا هفته های آینده برای همه کاربران عرضه می شود. این شرکت علاوه بر این، ادعا کرده است که با آخرین به روز رسانی یک نقطه آسیب پذیر مهم را برطرف کرده است.

گوگل در یک پست وبلاگی کوتاه از انتشار کروم نسخه 102.0.5005.61 برای macOS، Linux و نسخه 102.0.5005.61/62/63 برای ویندوز خبر داد. این به‌روزرسانی در روزها و هفته‌های آینده برای همه کاربران سراسر جهان عرضه می‌شود.

همانطور که گفته شد، آپدیت کروم 102 در مجموع 32 مشکلات امنیتی را برطرف می کند. به گفته این شرکت، مشکلات امنیتی که در به‌روزرسانی برطرف شده‌اند شامل یک نقص مهم، هشت نقص با شدت بالا، نه نقص با شدت متوسط و هفت نقص با شدت پایین است.
با توجه به شدت بالای باگ ها و مسائل مهم، گوگل به کاربران توصیه کرده است که فورا کروم را در سیستم خود به روز کنند.

Chrome به‌روزرسانی‌های جدید مرور شما را به‌طور خودکار بررسی می‌کند. شما می‌توانید با رفتن به آدرس زیر نسخه مرورگر خود را ببینید.


Chrome > About Google Chrome

تصویر نسخه قبلی مرورگر

و به‌صورت دستی آخرین نسخه را جستجو کنید. روش دوم به این صورت است که روی دکمه سه نقطه سمت راست مرورگرتان کلیک کرده و سپس از قسمت Help به بخش About Google Chrome رفته و به‌روزرسانی نسخه مرورگر خود را بررسی کنید.
در فوریه گذشته نیز گوگل کروم با یک به‌روزرسانی دیگری توانست یک باگ بسیار شدید را که قبلاً توسط مهاجمان مورد سوء استفاده قرار گرفته بود، برطرف کند. با حساب نسخه به روز رسانی قبلی، گوگل در مجموع 11 نقطه آسیپ پذیر کروم را اصلاح نمود.

تصویر نسخه به روز رسانی جدید کروم


چاپ