به‌روزرسانی جدید Google Docs در سال2022

شرکت گوگل یک به‌روزرسانی جزئی جدید از Google Docs ارائه داده، که نحوه کار کاربران در این سرویس را بسیار آسان‌تر می‌کند. منوهای بهبودیافته آن به شما این امکان را می دهد که تنها در چند لحظه به ویژگی های پرکاربرد دسترسی داشته باشید. نسخه به‌روزرسانی آن به احتمال زیاد تا پایان ماه می سال 2022 عرضه خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر از جزئیات این به روز رسانی تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

به روز رسانی جدید گوگل داکس
Google Docs با منوهای کامل تر خود در نسخه وب، دسترسی به ویژگی‌های مختلف خود را بسیار آسان‌تر می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا مکان‌های ابزارهای پرکاربرد را سریع‌تر پیدا کنید.

مهم ترین تغییر آن، اضافه شدن آیکون های برجسته در کنار ابزارهای موجود در منوها است. گوگل در یک پست وبلاگ اعلام کرد که این ویژگی به شما کمک می کند تا آن ابزار مورد نیاز خود را سریعتر تشخیص دهید.

محل قرار گیری برخی ابزارها تغییر پیدا کرده اندو علاوه بر آن، ابزارهای پر کاربرد را بیشتر در معرض دید قرار می دهد.
غول جستجو اضافه کرد: "طراحی جدید قابلیت یافتن امکانات کلیدی را بهبود بخشیده و استفاده از Docs را سریع تر و آسان تر می کند."
به عنوان مثال، در منوی File، گزینه های ایجاد یا باز کردن یک سند بالای لیست قرار دارند. قبلاً عمل اشتراک گذاری و دانلود سند در بالای منو ظاهر می شد، اما در طراحی جدید بعد از ایجاد و بازکردن سند قرار داده شده است.

منوی جدید گوگل داکس

با این که به روز رسانی جدید چیدمان ابزارها تغییر یافته است، اما هیچ تغییری در عملکردهای موجود آن ها ایجاد نمی کند.
Google Docs علاوه بر آن، منوهای خود را فشرده تر کرده است تا نحوه جست و جوی شما را در این سرویس بهبود ببخشد.

ویژگی‌های مرتبط با اسکریپت برنامه‌ها نیز از منوی افزونه‌ها به منوی جدیدی به نام «افزونه‌ها» منتقل شده‌اند. این امکان دسترسی به مدیریت افزونه های Apps Script IDE را فراهم می کند.

در تمام بخش های Google Workspace و علاوه برآن، اشتراک‌های قدیمی G Suite Basic، Business و حساب‌های شخصی Google در دسترس خواهد بود. طراحی جدید به طور پیش‌فرض روشن می‌شود، اما تا پایان ماه مه دسترسی آن برای همه فعال نخواهد بود.

آخرین تغییر ویژگی‌های جدید Google Docs امکان جست و جو را در اسناد طولانی با خلاصه‌های اسناد، که اخیراً با فرمت بدون صفحه منتشر شده‌اند، آسان می‌کند.

 


چاپ