روش جدید تعمیر پنل OLED آیفون بدون نیاز به جدا کردن آن!

مهندسان سخت افزار روش جدیدی برای تعمیر پنل گوشی های آیفون ابداع کردند. دیگر لازم نیست برای عیب یابی نمایشگر را از گوشی جدا کنید!

تعمیر نمایشگر OLED آیفون

براساس گزارش فون ارنا و به نقل از AppleInsider ؛ روش جدید از لیزر برای تعمیر نمایشگرهای OLED استفاده می کند و این امکان را به تکنسین های فنی می دهد که بدون نیاز به جداکردن صفحه نمایش آن را تعمیر کنند. با کمک این تکنیک، از لیزر برای رفع شکستگی داخلی یک پنل OLED استفاده می شود. شکستگی های داخلی باعث می شود جریان الکتریکی به صورت خطوط رنگی روی صفحه نمایش ظاهر شود.

تعمیرکار می تواند بدون این که نمایشگر را از گوشی جدا کند، با لیزر آن را تعمیر کند. نکته جالب تراینجاست که نمایشگر در طول تعمیرات باید روشن باشد تا تکنسین بتواند به صورت لحظه ای اتفاقاتی که روی صفحه می افتد را، مشاهده کند. در نتیجه، او می تواند حین کار ببیند مشکل صفحه نمایش چه موقع برطرف شده است یا ادامه دارد. فرآیند ترمیم با لیزر تا جایی ادامه پیدا می کند که خطوط ظاهر شده روی نمایشگر کاملا ناپدید شود. اگر با این کار هم مشکل حل نشد، تعمیرکار در مرحله بعد مجبور می شود پنل شیشه ای را از گوشی جدا کند و دوباره از لیزر برای رفع آن استفاده کند.

تنها عیبی که روش جدید دارد، نمی توان از آن در پنل های ترک خورده OLED استفاده کرد. لیزر قادر نیست خط و خش روی شیشه را از بین ببرد. با این حال شاید بتواند پنل هایی که غیرقابل تعمیر بودند را تعمیر کند و در هزینه های کاربران صرفه جویی کند.

اپل تخمین می زند که هزینه تعمیر صفحه نمایش OLED در دستگاه های سری آیفون 14 بسته به مدل آن بین 279 تا 379 دلار تمام می شود. اما هزینه تعمیرات برای کاربران عضو+ Apple Care فقط ۲۹ دلار خواهد بود. البته معلوم نیست شرکت سازنده علاقه ای به استفاده از این روش در تعمیرات خود داشته باشد یا خیر؟! اما به احتمال زیادی در آینده نزدیک برای صرفه جویی در زمان، مجبور به استفاده از آن در بعضی از نمایشگرهای آیفون خواهد شد.


چاپ