عرضه محدود هدست های واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو در سال2024!

با سیاست های جدید اپل، سال آینده شاهد عرضه محدود هدست های واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو خواهیم بود.

اپل ویژن پرو

طبق گزارش فون اریا؛ با قیمت بالای هدست های واقعیت ترکیبی اپل، به نظر می رسد مصرف کنندگان زیادی قادر به خرید آن نباشند. اپل هدست جدید خود را در هفته های اخیر با قیمت 3,499 دلار عرضه کرد. علاوه براین، مجله فایننشنال تایمز مدعی شد اپل همان تعداد محدودی را هم که قرار بود سال آینده وارد بازار کند، نمی تواند به علت وجود مشکلات در فاز تولید محصول عملی کند.

تعداد هدست‌های Vision Pro که توسط سازنده قراردادی و تنها مونتاژ کننده دستگاه، شرکت چینی Luxshare در گزارش جدید اعلام شده است کمتر از 400000 است. در ابتدا، اپل قصد داشت که 1 میلیون واحد از ویژن پرو تولید کند. در ماه ژانویه، مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور TF International مدعی شد که مشکلات نرم افزاری تولید این دستگاه را متوقف خواهد کرد.

کو ابتدا پیش‌بینی می‌کرد اپل سال آینده تعداد 800000 تا 1.2 میلیون دستگاه از هدست واقعیت ترکیبی روانه بازار کند اما، در ماه ژانویه اعداد خود را اصلاح کرد و گفت که کمتر از 500000 دستگاه در سال آینده توسط اپل تحویل بازار داده می شود. سوزانا استریتر، رئیس بخش پول و بازار در Hargreaves Lansdown اظهار داشت: "هدست ویژن پرو اپل با توجه به قیمت بالای آن با چالش های زیادی روبرو است و احتمال دارد با شکست مواجه شود. البته، اپل پیش از آزمایش محصولات توسط کاربران، مشکلات مشابهی را برطرف کرده است."


Vision Pro از واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) در حالت جلو و عقب سوئیچ می کند. قابلیت VR به کاربران اجازه می‌دهد محیط‌های تخیلی ایجاد کنند که واقعی نیستند، اما به نظر واقعی می‌رسند و صدا دارند. به نظر می رسد آینده اپل در بخش واقعیت افزوده است. بخشی که فیدهای ویدیویی بلادرنگ با داده های تولید شده توسط رایانه پوشش داده می شوند. اگر عینک‌های AR در نهایت جایگزین آیفون شوند، Vision Pro اولین قدم آن را بر می دارد.

به نظر می رسد اپل از بازده پایین پنل های میکرو OLED که فقط توسط شرکت سونی تامین می شود، راضی نیست. Terushi Shimizu، رئیس بخش نیمه هادی سونی گفت:«این شرکت به دلیل نگرانی هایی که در مورد واکنش بازار به این محصول دارد، میزان تولید خود را در سطح پایین نگه داشته است. ما شاهد افزایش تقاضا برای نمایشگرهای میکرو OLED در آینده خواهیم بود. اما فکر نمی‌کنم میزان تولید آنها به پای سنسورهای تصویری برسد."
اپل می خواهد نسخه ارزان تری از این هدست تولید کند. البته، برای کاهش قیمت تولید باید از یک سری خصوصیت ها چشم پوشی کند. سامسونگ و LG معمولا نمایشگرهای ارزان تری برای چنین محصولاتی می سازند. اما، این اپل بود که اصرار داشت از پنل های میکرو OLED به جای mini-LED استفاده کند.

یکی از کارشناسان صنعت فناوری معتقد است اپل بازدهی پایین قطعات تامین‌کنندگان را می خواهد با قیمت ویژن پرو جبران کند. Vision Pro با قیمت 3499 دلار واقعاً برای مصرف کنندگان ساخته نشده است، بلکه به عنوان یک کالای لوکس بیشتر مناسب افرادی است که علاقه دارند کلکسیونی از فناوری های جدید دنیا را داشته باشند. 

این ایده توسط جی گلدبرگ، بنیانگذار شرکت مشاور فناوری D/D Advisors بیان شد. او در این مورد می گوید: " این دستگاه یکی از پیچیده ترین دستگاه هایی می باشد که بشر تا به حال ساخت. بنابراین، بسیاری از این مشکلات طبیعی است. "

گلدبرگ گفت:" اپل بازده پایین قطعات را در قیمت 3499 دلاری آن مخفی کرده است. بلاخره کسی باید هزینه آن را بپردازد. من فکر می کنم اپل با «بازدهی بد» وارد این کار شد. فناوری های زیادی در ویژن پرو وجود دارد و آنها می دانستند که ساخت آن به زمان نیازی نیاز دارد. بنابراین، در همان سال اول از فروش آن درآمد زیادی کسب نمی کند. "

شرکت کوپرتینویی پیش بینی کرده است کاربران هدست جدی ظرف پنج سال آِنده به 20 میلیون نفر برسد. فایننشال تایمز فاش کرد که اپل از دو تامین کننده چینی خواسته است قطعات کافی برای تولید 130000 تا 150000 دستگاه در سال اول آماده کند. از آنجایی که طبق گزارش‌ها، تولیدکننده قراردادی در سال‌های آینده باید 18 میلیون دستگاه در سال تولید کند، کاهش تولید می تواند ضرر سنگینی به شرکت قطعه سازی Luxshare وارد کند.

تحلیلگران وال استریت پیش بینی های بسیار متفاوتی برای محموله های Vision Pro در سال اول دارند. Wedbush پیش بینی می کرد 150000 دستگاه در سال اول آماده عرضه شود اما پیش بینی Morgan Stanley حدود 800000 دستگاه بود. اگر بخواهیم تولید دستگاه جدید را با گوشی آیفون مقایسه کنیم، اپل در سال اول حدود 1.4 میلیون آیفون روانه بازار کرده بود. شرکت تحقیقاتی Canalys معتقد است که ظرف پنج سال، 20 میلیون نفر از این هدست استفاده خواهند کرد.


چاپ