آزمایش موفقیت آمیز بزرگترین کامیون معدنی جهان

شرکت کاترپیلار به تازگی اولین آزمایش کامیون معدنی بزرگ تمام الکتریکی جهان را با موفقیت به پایان رساند.

کامیون برقی بزرگ

طبق گزارش گروه علم و فناوری های فن تک، شرکت کاترپیلار این آزمایش را در شهر ایروینگ ایالت تگزاس انجام داد. این کامیون ماینینگ مدل 793، با باتری الکتریکی توانست یک مسیر هفت کیلومتری (4.3 مایلی) را طی کند. در طول این آزمایش، مهندسان کاترپیلار از حدود بیش از 1100 کانال داده توانستند 110000 نقطه داده در ثانیه جمع آوری کنند. آن ها از این داده ها، برای بررسی قابلیت های شبیه سازی و مدل سازی استفاده کردند.


این کامیون با وجود بارگیری که طبق ظرفیت تعین شده انجام داد توانست، با حداکثر سرعت 37.3 مایل در ساعت حرکت کند. کمپرسور معدنی توانست مسافت 1 کیلومتر (0.62 مایل) را با درجه شیب 10% و سرعت 12 کیلومتر در ساعت (7.5 مایل در ساعت) طی کند. پس از آن، کمپرسور یک کیلومتر (0.62 مایل) شراشیبی را با شیب 10% پیمود. انرژی که در اثر گرما از دست رفت، جذب و به باتری برگشت. پس از اتمام آزمایش، کامیون همچنان قادر بود با همان انرژی یک بار دیگر همان مسیر را طی کند.


شرکت کاترپیلار اعلام کرد: " مهندسان شرکت امروز در این جا دور هم جمع شدند تا با توسعه این کامیون الکتریکی، بتوانند به تعهدات خود در قبال مشتریان کمک کنند." دنیس جانسون، رئیس گروه صنایع منابع، گفت: "این نمایش نقطه عطف مهمی برای ما به حساب می آید. ما از این که به زودی این کامیون های غول پیکر در سایت‌های معدنی سراسر جهان مشغول به کار می شوند، هیجان زده هستیم."


چاپ